donderdag 28 mei 2020

Slotwoord

Dit is mijn laatste blog. Hierin zal ik terugblikken op de huidige periode en de opdracht die ik maakte. Deze twee zaken zullen hier centraal staan en zal ik verduidelijken aan de hand van enkel citaten van beroemdheden of betekenisvolle mensen. 

Figuur 1. Dit ben ik op avontuur in Griekenland. Deze foto past bij het avontuur dat ik ben aangegaan om deze opdracht te maken. Het was een ontdekkingsreis, ik leerde mijn creatieve kant kennen.

"It always seems impossible until it's done."

Nelson Mandela, de man die streed tegen de apartheid, sprak deze woorden uit. Ik vind dat dit citaat op mij van toepassing is. Op 24 maart 2020 we kregen we een e-mail van Mr. Wydooghe met de optie om ofwel een opdracht te kiezen ofwel het examen te maken. Lang twijfelde ik om de opdracht te maken. Ik dacht echt dat het niets voor mij zou zijn, het bloggen. Een dikke maand later besliste ik toch om dit 'avontuur' aan te gaan. Nu, wanneer alle blogs geschreven zijn en ik terugblik op deze opdracht, heb ik er geen seconde spijt van. Ik heb enorm veel plezier beleefd aan deze opdracht, vooral omdat ik mijn eigen mening en visie kon neerpennen. In sommige blogs is er echt veel tijd gekropen door research, interviews of omdat ik een keer iets minder inspiratie had en in andere blogs stak er dan weer minder tijd doordat ik meteen wist wat ik wilde zeggen. Desondanks was het een tof en leerrijk avontuur. Ik leerde een nieuwe kant van mezelf kennen: de creatieve kant.

"Yes, we can! Yes, we did!"

Deze beroemde woorden kent iedereen, afkomstig van Barack Obama. Hij was de eerste Amerikaanse president van Afrikaanse afkomst. Deze woorden vind ik zeer toepasselijk in deze tijden.Vandaag de dag worden we nog steeds geconfronteerd met dit verdomde virus dat ons al wekenlang binnenhoudt, maar ik geloof er in dat we er sterker zullen uitkomen als gemeenschap. Yes, we can!
Dit citaat is ook zeker van toepassing op de studenten dezer dagen. Wij, inclusief ikzelf, doen ons uiterste best om dit schooljaar in schoonheid af te sluiten desondanks de huidige situatie. Yes, we can! Yes, we'll do! En achteraf bij de resultaten kunnen we dan hopelijk zeggen: yes, we did! 

"Dream as if you'll live forever. Live as if you"ll die tommorrow."

Een van mijn (basket)idolen, genaamd Lebron James, sprak deze magische woorden uit. Dit citaat is als een lijfspreuk voor mij. Geniet van het leven en je mag gerust grote dromen hebben. Zeker in deze tijden mag je dromen over hoe het in de toekomst er aan toe zal gaan. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat vrienden en familie weer samen mogen komen, samen iets mogen drinken en genieten van het weer en vooral van elkaar. Ook hoop ik dat alles terug zijn normale gang zal gaan, ook al weet ik dat dit misschien niet haalbaar is. Mijn grootste droom op dit moment is dat iedereen gezond en wel uit deze ***periode komt en dat we allemaal samen dit virus kunnen verslaan.Geniet van het leven, ook al is het soms moeilijk, geniet van wat je hebt en wie je dierbaar is. Het kan ineens allemaal weg zijn. Geniet, ook van de kleine dingen! En vooral, zoals ik elke blog afsluit:

STAY SAFE!

1 opmerking:

  1. Dag Sven,
    Uw laatste blog vond ik met een zeer creatieve insteek geschreven. De citaten zorgen er voor dat je over verschillende aspecten eens op een andere manier gaat nadenken. Een mooi slot voor de voorafgaande blogs die zeker ook goed waren!
    groeten,
    Bauwe

    BeantwoordenVerwijderen